torsdag 3 mars 2011

Andra chansen

Melodifestivalen, ja. Kan inte påstå att jag är helt nöjd med svenska folkets röster. Tre av mina stora favoriter i år - Jenny Silver, Love Generation och Loreen - tävlar på lördag i Andra chansen.

Typiskt nog har alla tre placerats i den första duellomgången. Jenny möter LG, medan Loreen möter Sara Varga. Jag vågar inte gissa mig till resultatet i någon av dessa dueller. Sverige brukar rösta rätt traditionellt, därför känns Jenny mer säker än LG. Men Loreen och Sara Varga? Ingen aning.

Drömscenariot vore att Love Generation och Loreen fick varsin Globenbiljett. Men det kommer ju inte att hända. Jag låtar åt Loreen, men blir nästan lika glad om LG går vidare.

Vad gäller den andra duellomgången har jag inte mycket att säga. The Moniker, Linda Pritchard, Shirley's angels och Pernilla Andersson. Vågar inte gissa här heller. Kan inte ens påstå att jag bryr mig speciellt mycket.

Loreen. Gillar det här mer och mer för varje gång. Åh, vilken inlevelse. Otroligt snyggt nummer.


Jenny gör mig mest glad. Kan inte låta bli att gilla den här Abba-dängan. Inget Eurovisionsbidrag, dock.


Vad är det för fel på svenska folket? Hur kan man rösta på Linda Bengtzings überchlager istället för det här?

2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar Sara Varga! =)

    SvaraRadera
  2. Åh, du gillade den, många verkar göra det. :) Jag tyckte hon sjöng väldigt vackert, och melodin är fin, men det är texten jag stör mig lite på. Lite för... direkt och rakt på sak, om du förstår vad jag menar. När det handlar om ett så tungt (men förvisso viktigt) ämne som kvinnomisshandel skulle hon gärna ha fått sjunga lite mer gåtfullt om det. Nu blev det nästan lite för verkligt.

    SvaraRadera