lördag 12 mars 2011

I kväll gäller det och så vidare

Det är länge sedan jag känt mig så... obrydd inför en Melodifestivalfinal. Alla mina favoriter har redan fallit. I kväll kan jag endast acceptera tre olika vinnare: Danny, Swingfly eller Eric Saade.

Det faktum att läsarundersökningarna på Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter pekar på The Moniker som publikfavorit får mig att gråta blod. Sätter allt mitt hopp till den internationella juryn och hoppas att de väljer en helt annan linje.

Hanna Fahl på DN har för övrigt en lysande intervju med ett gäng unga Mellofans. Fantastiskt roligt och ärligt. Lågstadiebarn som tycker att The Moniker är för barnslig. Vad säger det om folket som röstade honom till final?

1 kommentar:

  1. haha, bästa artikeln hittills! :D "Jag tycker inte om självaste personen, och inte hans låt. Jag tycker inte om sådana män."

    SvaraRadera